maandag 28 december 2009

Sporenplan

In mijn eerste bericht was al een voorlopig sporenplan te zien. Dat sporenplan is bijgewerkt. De rails zijn gelegd volgens het volgende plan:


De treinen rijden tussen een verborgen schaduwstation (linksboven) en het stationnetje van Berkelbrücke. Door het gebruik van schroefkoppelingen kan er niet gekoppeld of ontkoppeld worden in het schaduwstation. De treinenloop gaat daarom als volgt:
Vanuit het schaduwstation vertrekt een trein naar Berkelbrücke. In Berkelbrücke loopt de lokomotief om en wisselt eventueel wagens uit. De trein vertrekt daarna weer naar het schaduwstation. Daar aangekomen wordt teruggezet naar het uithaalspoor (linksonder). Daar staat een tweede loc. De trein maakt vast aan de tweede loc. De eerste loc rangeert weg en de trein wordt door de tweede loc teruggezet in het schaduwstation en is weer klaar voor vertrek. De eerste loc rijdt dan naar het uithaalspoor om de volgende trein over te nemen. Zo kan er met vier treinen gereden worden. Er is dus altijd één loc extra nodig. Daarnaast is er in het schaduwstation ruimte voor een railbus op het spoor helemaal links op de tekening. Het samenstellen van de treinen gebeurt in Berkelbrücke. Voorlopig is er alleen nog een V100 en een Köf beschikbaar. Het wachten is op de BR 64. Dan kan er met een beperkte dienstregeling gereden worden.


Op de tekening zijn enkele gebouwen ingetekend. Daarvan is het station en het WC gebouw al gekocht. Tussen Kerst en Oud en Nieuw wordt een begin gemaakt met deze Resin-bouwwerken van Real-Modell. Een heel nieuwe bouwervaring! Daarover later meer.

Met groet, Jan

Geen opmerkingen:

Een reactie posten