zondag 19 december 2010

De opening in de achterwand

Buiten ligt een pak sneeuw, binnen wordt gebouwd!
In een hoek van de kamer rijdt de trein door de achterwand. Die opening wil ik niet laten zien. Dat is een hele uitdaging. Een berg is in Berkelbrücke niet aanwezig. Een tunnelingang kan dus niet. Het landschap is glooiend. Het spoor ligt in een ingraving. Een brug over die ingraving kan wel.



Door een brug met gesloten liggers (Blechträgerbrücke)kan de opening goed gecamoufleerd worden. Van die toekomstige brug is een kartonnen model gemaakt om het effect goed te kunnen zien. De groene helling in de buitenboog loopt achter de brug nog een stuk door.


Het linkerspoor is het doorgaande spoor. Het rechter is het uithaalspoor van het schaduwstation. De sporen liggen hier bewust niet in verkanting. Op dit gedeelte van de baan wordt gerangeerd.

In de volgende kamerhoek ligt het spoor ook in een ingraving. Hier is wel verkanting toegepast. Een overzicht en een blik op de ingraving.







De volgende stap is het aanbrengen van een laag gipsweefsel. Die laag wordt geschilderd en tijdelijk van strooisel voorzien. Daarmee is het landschap in ruwbouw klaar. Detaillering volgt in latere jaren.

Wordt vervolgd, Jan

Geen opmerkingen:

Een reactie posten