zaterdag 8 januari 2011

De BR64 van Lenz (40230)

Vorige week werd bij mij de BR64 afgeleverd, na een reis van twee weken vanuit Karlsruhe. De plaatjes:



Interieur machinistenhuis:


Gisteren had ik tijd om de machine te onderzoeken. Mijn conclusie: een prachtige machine. Er zijn wel een paar opmerkingen te maken.
De constructie van de bufferbalk is niet optimaal. De bufferbalk is gecombineerd met een printplaatje voor de verlichting. Het geheel trekt wat scheef aan het frame. Daardoor hangen de buffers wat af. Dat zie je. Verder is er bij mijn loc aan één zijde een kleine spleet tussen machinistenhuis en watertank. Er valt dus nog wat bij te werken....
Het geluid is prachtig, maar wel te hard ingesteld. Bij het wegrijden ontbreekt het karakteristieke gesis van geopende cylinderkranen. Er moet dus nog wat aan gewerkt worden.
Ik ben blij dat hij er is. De volgende combinatie is nu echt mogelijk:


foto: Sebastiaan Günther.


Tot een volgende keer, Jan

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen